کفسابی

کفسابی چه کاربردی دارد؟

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان ساختمان های بزرگ مسکونی، تجاری و ساختمان های اداری و بیمارستان ها مسئله بهداشتی و تمیز بودن کف آنها می باشد. یکی از مسائلی که در این رابطه مد نظر می باشد در وهله اول حفظ بهداشتی و سلامتی و در مرحله بعد زیبای کف محیط می باشد. به همین خاطر کف سابی عملی مهم برای اینگونه ساختمان ها است. در مقاله پیش رو پیرامون کف سابی و کاربرد آن توضیحاتی خواهیم داد. می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که کف سابی چه کاربردی دارد؟

کفسابی ایران لند

تعریف کلی از کف سابی

در تعریف کفسابی می توانیم بگوییم عملیاتی است که برای زیبا سازی و جلا بخشیدن محیط کف ساختمان به کار گرفته می شود. امروزه خصوصا در شهرهای بزرگ و محل های پر رفت و آمد خطر آلودگی از محیط کف بسیار زیاد می باشد. این مسئله آسیب های جبران ناپذیری به این محیط ها وارد می کند. همین امر لزوم کف سابی را ضروری می کند. روند کف سابی محیط های ساختمانی توسط دستگاه هایی که ویژه همین کار می باشد و کف ساب نامیده می شود انجام می گیرد. این دستگاه ها می توانند بین یک الی چهار میل از سطح کف محیط چه سنگ و چه موزائیک و یا بتون را بردارند. اینجاست که سوال پیش می آید کف سابی چه کاربردی دارد

دلیلی که باعث می سود کف سابی ساختمان را انجام دهیم چیست؟

یک سری عوامل باعث می گردد تا بخش کف ساختمان ها احتیاج به کف سابی پیدا کند. مواردی که در پاسخ به سوال اصلی یعنی کف سابی چه کاربردی دارد خود را بیشتر نشان می دهند. این موارد عبارتند از:

مطالب بیشتر :   کفسابی و سنگسابی سنگ های مات و کدر

یک دست نبودن کف ساختمان

همانگونه که قبلا هم گفتیم موقع نصب سنگ و یا موزائیک و یا هر مصالح دیگری در کف ساختمان ممکن است به طور کامل تراز و هم سطح نباشند. به همین دلیل حتی بعد از اتمام کار در همان مراحل اولیه و قبل از تحویل ساختمان عمل کف سابی را انجام می دهند. خصوصا محل هایی مانند بیمارستان ها، هتل ها و یا مجتمع های تجاری و سالن های فرودگاهی و ترمینال ها که یکنواختی و هم سطح بودن خیلی مهم می باشد. در این حالت از روش کف سابی استفاده می گردد تا ضمن یکدست بودن زیبایی خاصی نیز به محیط اضافه گردد.

کفسابی

شکستگی در برخی قسمت های سنگ و یا مصالح بکار رفته

ما می خواهیم بدانیم کف سابی چه کاربردی دارد؟ ممکن است موقع نصب و یا بر اثر رفت و آمد زیاد برخی از قسمت ها خصوصا لبه های مصالحی مانند سنگ و موزائیک دچار شکستگی و با اصطلاح  لب پریدگی گردند که این عیب با کف سابی از بین خواهد رفت.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در تهران

 

آلوده بودن مصالح ساختمانی

این را بخوبی می دانیم که مصالح ساختمانی دچار آلودگی خاص خود می باشند. با عمل کف سابی خصوصا برای محیط های بهداشتی و جاهایی که با سلامت مردم سر و کار دارند مانند بیمارستان ها و دیگر مراکز بهداشتی کف سابی از ضروریات محسوب گردیده و موجب خواهد گردید که آلودگی کمتری از این طریق وارد محیط گردد‌

آسیب وصدمه دیدن کف ساختمان

هدف ما بررسی این مطلب است که کف سابی چه کاربردی دارد؟ این مورد یکی از مهم ترین کاربردها را نشان می دهد.خیلی از وقت ها ممکن است بر اثر ضربه و یا هر دلیل دیگر بخشی از کف ساختمان دچار شکستگی و حتی نیاز به تعویض گردد. بعد از تعمیرات لازم می باشد جهت یکنواختی در سطح عمل کف سابی صورت پذیرد.

مطالب بیشتر :   کفسابی در تجریش

مطالب پیشنهادی:کفسابی در کرج

 

نکات مهم در کاربرد کف سابی

نکات مهم در کف سابی برای پاسخ به این سوال که کف سابی چه کاربردی دارد مهم هستند. اما این نکات عبارتند از:

  • این نکته را در نظر داشته باشید هر چند فرایند کفسابی خوب می باشد ولی به علت استفاده نمودن از مواد شیمیایی، جوهرنمک و برخی ماده های اسیدی توسط کفساب ها بعد از مدتی استفاده و به تدریج موجب خورده شدن و مات شدن سنگ خواهد شد.
  • دستگاه های کف ساب در دو نوع پرقدرت و کم قدرت تولید می شوند که نوع پرقدرت برای راه اندازی احتیاج به برق سه فاز دارد. البته نسبت به معمولی کارایی بهتری نشان می دهد. در نتیجه استفاده از این مدل دارای کارآمدی بیشتری می باشد.
  • ضایعات خروجی از کفساب ها مخلوطی از آب و پود سنگ یا موزائیک می باشد که موجب گرفتگی لوله های خروجی در آشپزخانه و یا دیگر مناطق می شود. پس نسبت به این امر احتیاط لازم را به کار ببرید.
  • حداکثر مرتبه هایی که می توان از کفساب استفاده نمود حداکثر هشت یا نه بار می باشد. استفاده بیشتر و بیش از حد به کل کف ساختمان آسیب خواهد رساند.

ساب کف

سخن آخر

در این مقاله از ایران لند ، ما به این سوال پاسخ دادیم که کف سابی چه کاربردی دارد؟ اما نکته آخر این که اگر برای محل مسکونی و یا محل های تجاری خود احتیاج به عمل کف سابی دارید بهتر است از افراد خبره خصوصا پیمانکاران که با این قشر از افراد سر و کار دارند مشورت نمائید. سعی کنید که در مواقع استفاده از استادکار بخواهید تا از مواد اسیدی با قدرت کمتری جهت کف سابی استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا