سنگ گرانیت

کفسابی و سنگسابی سنگ گرانیت

سنگسابی گراننیت

یکی از جلوه های ساختمان های مدرن استفاده از سنگ ها به عنوان کفپوش است. سنگ‌ گرانیت از زیباترین سنگ ها است که سنگ های گرانیت که به کرات از آن استفاده ی می شود که ما کفسابی گرانیت را در اینجا مورد برسی قرار خواهیم داد و شما می توانید با تماس با کفسابی ایران لند از خدمات ما با {تخفیف10درصدی} بهره ببرید. حال چرا ما سنگسابی گرانیت را باید در دستور کار قرار دهیم؟ چون پس از استفاده از این سنگ در دکوراسیون منزل ، اداره جات و… به مرور زمان از بین رفته و آسیب میبیند و برای جلای دوباره ی سنگ نیاز به سنگسابی و کفسابی دارید.

توضیحاتی درباره سنگ گرانیت

سنگ گرانیت را سخت ترین سنگ‌ طبیعی می شمارند. دلیل آن وجود آهن در ساختار مولکولی این سنگ است. سنگ‌ گرانیت مقاومت بالایی دارد.‌ اما ظاهری بسیار سلطنتی و زیبا دارند و با استفاده از آن در قسمت ورودی ساختمان، ظاهری بسیار شیک و زیبا به آن می دهید. این سنگ کمی گرانتر از سایر سنگ‌ها است اما به نسبت سنگ‌های دیگر مقاوم تر است‌.

در برابر خوردگی ها و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و ظاهر آن زیبا می ماند. بافت آن از دانه‌های متوسط تا درشت تشکیل شده است. یکی از مزیت های دیگر این سنگ ضد خش بودن آن است. همچنین در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. می توان گفت که برای نمای ساختمان گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید. ساب ینگ گرانیت را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم که از این طریق این سنگ زیبا را سالم و تمیز نگه دارید.

سنگسابی گرانیت

نکات مهم درباره تمیز سازی سنگ گرانیت

سوالات درباره ساب سنگ ‌گرانیت از جمله پرسشهایی است که در ذهن خیلی ها وجود دارد. در مورد سنگ گرانیت این نکته را باید یادآور شویم که باید از انباشته شدن گرد و خاک و کثیفی بر روی آن جلوگیری نمایید. برای این کار بهتر است روزانه آن را تمیز و خشک کنید. برای تمیز کردن سنگ گرانیت اصلا از پاک‌کننده ها و سفید کننده ها استفاده نکنید.

مطالب بیشتر :   کفسابی در گوهردشت کرج

با تحیق در این زمینه پاک کننده های مجاز را مشخص کنید و مورد استفاده قرار دهید. بهترین راه این است که به محض کثیف شدن سنگ با بکارگیری پارچه نرم و آب گرم اقدام به تمیز کردن کنید. بعد از تمیز کردن، سنگ‌ را خشک کنید. در این جا نکته مهمی را گوشزد می کنیم. این را به یاد داشته باشید که اگر موادی مثل قهوه و نوشابه برای مدت طولانی روی سنگ گرانیت بماند و تمیز نشود خطرناک است و به سنگ آسیب می زند.

انواع سنگ گرانیت

چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن می توانید از کمی صابون و آب گرم استفاده نموده و به نتیجه مطلوب دست یابید اما اگر لکه فوی باشد و به این طریق پاک نشد می توانید کمی جوش شیرین و آب را مخلوط و به صورت خمیر در بیاورید و روی لکه بمالید و سپس آن را تمیز نمایید. پیشنهاد بجا و مهم دیگر درباره سنگ های گرانیت روشن، به کار گیری پراکسید هیدروژن است. برای سنگ‌های تیره می توانید از استون استفاده نمایید

ساب سنگ‌ گرانیت با مواد خانگی

برای صیقل ‌دادن و تمیز کردن سنگ گرانیت و در واقع ساب سنگ گرانیت می توانید از یک سری مواد موجود در منزل استفاده کنید. در این قسمت این مواد و شیوه کار را توضیح می دهیم. روش اول به این صورت است که یک چهارم فنجان جوش شیرین را با سه فنجان آب به خوبی مخلوط می کنید. پس از این که به خوبی مخلوط شدند، آن را روی لکه می ریزید. همان قسمت را بمالید تا لکه پاک شود‌ سپس از یک پارچه نرم استفاده می کنید و سعی می کنید که به سنگ‌ گرانیت جلا بدهید. به این صورت شما ساب سنگ گرانیت را در منزل انجام داده اید. در روش دیگر یک فنجان المل رت با سه فنجان آب و چند قطره صابون مخلوط نمایید. آن را روی لکه بمالید و با پارچه نرم تمیز کنید.

کفسابی سنگ گرانیت

بررسی سنگ‌ گرانیت

علاوه بر تمیز کردن سنگ گرانیت، باید بررسی های دیگری نیز انجام شود‌. باید مطمئن شوید که ترک و خراش روی سنگ وجود ندارد. این مسئله زیبایی سنگ را به خطر می اندازد. استفاده از دوغاب می تواند راه حل خوبی در این مواقع باشد.

مطالب بیشتر :   رنگ آمیزی نمای ساختمان

مطالب پیشنهادی:کفسابی در تهران

 

ساب سنگ گرانیت با استفاده از دستگاه

برای تمیز کردن، لکه گیری و رفع مشکلات سنگ می توانید از دستگاه های کفسابی نیز استقاده کنید. برای این کار باید به دنبال یک متخصص مجرب باشید و این کار را به آن ها بسپارید. در کل روش های متنوعی برای تمیز نمودن سنگ گرانیت به کار گرفته می شود. در این قسمت در این مورد نکاتی را خواهیم گفت. کارهای اشتباه را در این زمینه مورد بررسی قرار می دهیم.

 

ساب سنگ گرانیت با فرچه های سیمی

این روش و استفاده از فرچه های سیمی از اشتباهاتی است که باعث آسیب زدن به سنگ ها می شود. با این کار روی سنگ ها خط و خش می افتد و زیبایی آن ها به مرور زمان از بین می رود. همچنین لعاب سنگ نیز از بین می رود‌. یکی از مسائلی که به مرور زمان با آن مواجه می شوید این است که به مرور زمان این سنگ ها مات و بیشتر کثیف می شوند.

ساب سنگ گرانیت با استفاده از دستگاه

با این کار شما در کنار تمیز کردن سنگ گرانیت می توانید ناهمواری های سنگ را از بین ببرید و همچنین آن ها را شفاف و براق بسازید‌. برای این کار از سنگ الماس در دستگاه استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در کرج

 

استفاده از رزین

رزین یک ماده شفاف است که برای پر مردن درز ها می توان از آن استفاده نمود. ابتدا از این مواد استفاده می کنند و سپس با ساب زدن کف آن را براق می سازند‌. این روش ساب سنگ گرانیت یکی از روش ‌های خوب است.

گرانیت کفسابی شده

سخن پایانی

ساب سنگ گرانیت را در این مقاله ایران لند توضیح دادیم‌. از روش های ساده خانگی تا روش های صنعتی و دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه این مطالب شما می توانید از سنگ های گران قیمت خود مراقبت کنید.

[yasr_overall_rating]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا