لقمه کفسابی

لقمه کف سابی چیست؟

دستگاه های کفسابی، یکی از انواع وسایل و ابزاری هستند که برای تمیز نمودن کف مراکز مختلف کاری، بهداشتی و درمانی و یا حتی مکان زندگی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها از بخش های مختلفی تشکیل گردیده اند. مهمترین و اصلی ترین قسمت این دستگاه بخش لقمه کف سابی می باشد. این قطعه در محلی از دستگاه قرار گرفته که ارتباط مستقیم با سطح کار دارد و وظیفه سایش سطح را بر عهده دارد. در مقاله پیش رو در مورد کارایی لقمه کف سابی و انواع آن توضیحاتی  خواهیم داد.

نگاه کلی بر کف ساب

کفساب ها جزو تجهیزاتی هستند کهه کارشان از طریق سمباده زنی، برداشتن لایه نازکی از سنگ و یا دیگر انواع مصالح به کار رفته در کف حیاط مانند موزائیک ، بتون و غیره می باشد. کف ساب ها بوسیله برق کار می کنند و با استفاده از آب و محلول های تمیز کننده و لایه بردار، لایه های نازکی از رویه سطحی کف ساختمان را برمی دارند. این لایه برداری بین یک الی چهار میلیمتر می باشد. در حال حاضر کفساب ها با قدرت های مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند که قوی ترین آن از برق سه فاز استفاده می کند.

لقمه کفسابی

لقمه کف سابی چیست؟

امروزه ابزارها و تجهیزات مختلفی در مراحل مختلف ساختمان سازی جهت بهینه نمودن کارها و انجام خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این تجهیزات کف ساب نام دارد که در کار تمیزی و براق نمودن کف ساختمان ها و حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. کف ساب ها خود نیز دارای بخش های متنوعی هستند. مانند موتور، سیم اتصال به برق، منبع ورودی آب، بخش خروجی آب و سمباده های مخصوص کفسابی که به آن اصطلاحا لقمه کف سابی می گویند. در مقاله پیش رو تصمیم بر این داریم که در مورد این قسمت از تجهیزات توضیحاتی را خدمت شما  ارائه دهیم‌.

مطالب بیشتر :   کفسابی ایتالیایی چیست؟

مطالب پیشنهادی:کفسابی در تهران

وضعیت ساختاری لقمه کف سابی

همانگونه که گفتیم دستگاه سنگسابی دارای اجزاء گوناگونی می باشد که اصلی ترین آن لقمه کف سابی می باشد. از نظر شکلی بایستی بگوییم که این لقمه ها صفحه های دایره ای شکل مختلفی هستند که هر کدام دارای ضخامت ها و درجه سختی های متفاوتی هستند. نوع کاربردشان متفاوت می باشد. این صفحه ها یا لقمه ها همانگونه که گفتیم دارای ضخامت و درجه بندی خاصی هستند. به عنوان نمونه برای سایش سنگها از لقمه های سایز 120 و 220 استفاده می گردد و برای سنگ سابی های معمولی از لقمه های شماره 36,46, 60. و ‌80 برای مراحل مختلف از کار کف سابی استفاده می گردد. البته این نکته رایادآوری کنیم که پیمانکاران ساختمان سازی اگر بخواهند نوع کف سابی به گونه ای باشد که سنگ ها مانند آینه دارای براقیت باشند از لقمه های کف سابی سایز 600, 800 و 1000 استفاده می کنند.

انواع لقمه کفسابی

انواع لقمه های کف سابی

لقمه های کفسابی نیز بر اساس کیفیت کار و نوع کاربرد آن دارای مدل های مختلفی هستند که عبارتند از:

لقمه کفساب اسیدی

از این نوع لقمه ها بر روی سنگ های مانند تراورتن، مرمریت، چینی،  مرمر و سنگهای مصنوعی استفاده می شود. این مدل لقمه (اسیدی) هر چند نسبت به انواع دیگر لقمه ها کیفیت بالاتر و بهتری دارند ولی عمر کوتاه تری داشته و کارایی آنها خیلی زود تمام می شود. نکته آخر در این مدل لقمه های این که دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر می باشند و مهمترین استفاده از این نوع لقمه ها جهت جلا دادن بیشتر سنگ ها است‌.

مطالب بیشتر :   براق کردن موزاییک و روش کفسابی

 

لقمه های کف سابی لوکس

یکی دیگر از لقمه های کفساب که برای ارتقاء کیفیت سطح کفسابی شده مورد استفاده قرار می گیرد مدل لوکس آن می باشد و بیشتر برای کار بر روی سنگ های گرانیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لقمه های کفی ساب کلینز

یکی دیگر از انواع لقمه های کف سابی مدل کلینز می باشد. کلمه کلینز در زبان انگلیسی به معنای پاک کننده است. همانگونه که از نام آن مشخص می باشد می توان اینگونه تعریف کرد که از این نوع لقمه ها جهت تمیز کردن سطح در آخرین مرحله کف سابی در قالب کف شویی استفاده می شود‌.

لقمه کف سابی نارلی

این نوع لقمه ویژه سنگ های از جنس نارلی می باشد و برای دیگر انواع سنگ ها کارایی ندارد.

در اخر هم بگوییم که لقمه ها دارای شکل های متفاوتی هستند. مانند لقمه های فرانکفورتی و بشقابی که مورد استفاده خاص خود را دارند.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در کرج

 

سخن آخر

اگر قصد کف سابی محیط کار و یا منزل دارید قبل از هرکاری از استاد کاران این رشته مشورت خواهی کنید‌. بر اساس سنگ و یا مصالح به کار رفته در ساخت کف ساختمان نوع  لقمه را مشخص کنید.

[yasr_overall_rating]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا