پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نما ساختمان

در دهه های اخیر نمای ساختمان ها از حالت سنتی خارج گردیده و به صورت مدرن در آمده است. از نما های مختلف می توان به آجر کاری مخصوص، ورق های کامپوزیت و سنگ های تزئینی استفاده اشاره داشت. استفاده از سنگ های نما و نصب آن برای ساختمان احتیاج به کار تخصصی دارد. درمقاله پیش رو در مورد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان توضیحاتی خواهیم داد.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در تهران

 

پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان

پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نمای ساختمان به منظور پیشگیری از ریزش سنگ نما و جلوگیری از ریزش و بروز حوادث ساختمانی است. با وجود این که ظاهر این کار یعنی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بسیار ساده ای به نظر می ‌رسد. اما نحوه اجرای آن نیز مهم می باشد.

پیچ و رولپلاک نمیای ساختمان

سنگ نمای ساختمان در کفسابی ایرانلند

سنگ نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی ساختمان دارد و طراحان ساختمان با توجه به آب و هوای منطقه و سلیقه افراد به انتخاب آن مب پردازند. نمای بیرونی ساختمان را می توان لباس ساختمان نامید. سازندگان و مهندسین ساختمان برای نمای بیرونی ساختمان بایستی از مصالح مرغوب استفاده کنند. به گونه ای که هم زیبایی داشته باشد وهم در برابر عوامل مختلف جوی مقاومت داشته باشد. سنگ های نما انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • سنگ نما مرمریت: این سنگ در صنعت ساختمان سازی برای مصارف خرجی نما و در داخل ساختمان برای کف استفاده می شود.
  • سنگ نمای مرمر: این سنگ نیز از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و از لوکس ترین و گران ترین نوع سنگ ساختمان به شمار می رود.
  • سنگ نما تراورتن: سنگ نما گرانیت و دیگر مدل های ساختمان می باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارد.
مطالب بیشتر :   کفسابی در شهرقدس تهران

پیچ و رولپلاک نمیای ساختمان

چرا سنگ از نما جدا می شود و به پیچ شدن نیاز است؟

مواردی که سنگ از نما جدا می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. شرلیط جوی و آب و هوا، گذشت سالیان و تجربه نشان داده است که بارندگی های پاییزی و زمستانی و طوفان و زلزله، گرما و سرمای ناگهانی از عواملی هستند که بیشترین اثر ریزش سنگ نما را در ساختمان دارند. امروزه با توجه به نوع طراحی نماها و بزرگتر شدن سنگ های نمای ساختمانی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان امری ضروری جهت ایمنی بیشتر می باشد. در واقع از عواملی که موجب فرسایش تدریجی سنگ و ملات پشت آن می شود باید جلوگیری کرد.  به خاطر همین بایستی اقدام به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان نمود.

مطالب پیشنهادی:قیمت کفسابی سنگ در تهران

از دیگر عواملی که باعث ریزش سنگ نما می باشد عامل انسانی است. به عنوان مثال در مواردی دیده شده که برای در آوردن جای پنجره یا دریچه هوا اقدام به سوراخ کردن دیوار از سمت داخل نموده که همین امر موجب لرزش و ریزش سنگ نمای بیرونی ساختمانی می شود.

خدمات پیچ و رولپلاک نمیای ساختمان

پیمانکار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران و کرج

پیمانکار به شخص حقیقی و یا حقوقی گفته می شود که اجرای قسمتی و یا کل پروژه را برعهده دارد. در این زمینه تخصص دارد.  بخاطر اطمینان کار و این که شما اطلاعی از این مسئله ندارید بهتر است قبل از عقد قراداد با پیمانکار در مورد سابقه کاری یا دیدن نمونه کار انجام شده تحقیق کنید. در سطح شهر تهران بزرگ و شهرستان کرج شرکت های پیمانکاری زیادی وجود دارد که در کار انجام پیمانکاری پیچ و رولپلاک ساختمان می باشند.

مطالب بیشتر :   خدمات کفسابی در تهرانپارس

هزینه و قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

هزینه ها و قیمت این کار به عوامل بسیاری بستگی دارد. شرایطی که منجر به ایجاد مشکل شده است می تواند یکی از این عوامل باشد. اما اگر نیاز به پیشگیری باشد شرایط در زمینه پیچ کردن تفاوت خواهد داشت. از این رو برای استعلام هزینه ها باید مولفه های بسیاری در نظر داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در کرج

 

اندازه مناسب پیچ برای تثبیت سنگ چیست؟

شرکت های پیمانکاری برای تثبیت سنگ نما از پیچ هایی با سایز های مختلفی استفاده می کنند. طول و ضخامت پیچ و رولپلاک بستگی به ضخامت سنگ و ملات استفاده شده در پشت آن دارد. مثلا برای سنگ هایی که ضخامت  1/5سانتی متر دارند پیچ های 6 سانتی مناسب می باشد. برای سنگ هایی که ضخامت 2/5 تا 3 سانتی ضخامت دارند رولپلاک و پیج 8 سانتی متری مناسب می باشد.

پیچ و رولپلاک ساختمان

سخن نهایی

در این نوشته از کفسابی ایران لند به بررسی شرایط مربوط به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان پرداختیم. عوامل بسیاری منجر به این کار می شود که شما برای پیچ کردن اقدام کنید. از این رو باید با دقت در عوامل کار را به افراد متخصص بسپارید. در این زمینه می توانید با ما و متخصصان ما در ارتباط باشید.

[yasr_overall_rating]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا