خدمات کفسابی در رباط کریم

سنگ سابی کارتر

در دهه های گذشته استفاده از سنگ به شکل نوین و مدرن در صنعت ساخت و ساز ساختمان به کار گرفته شد. البته این نکته قابل ذکر است که استفاده از سنگ سابقه قدیمی و باستانی دارد. ولی به سبک نوین چندین دهه بیشتر سابقه ندارد. امروزه استفاده از سنگ تنها به نما و کف ساختمان خاتمه نمی یابد. از سنگ در ساختن اوپن آشپزخانه، صفحه کابینت و حتی میز ها نیز استفاده می شود. در مقاله پیش رو توضیحاتی در مورد سنگ سابی سنگ اوپن، سنگ سابی میز و سنگ های بزرگ که در مجموعسنگ سابی کارتر نامیده می شوند گفته می شود خواهیم داد.

سنگ سابی کارتر چیست؟

سنگ سابی را می توان به عنوان زیرمجموعه کفسابی به شمار آورد. اما بطور خاص در مورد سنگ سابی بایستی بگوئیم که این فرایند به معنای لایه روبی سنگ است. بدین معنی سنگ سابی سرویسی است که در آن به کمک دستگاه ساب زنی تمام جرم و آلودگی های ناشی از عوامل مختلف از روی سنگ برداشته می شود. اما این که سنگ سابی چه کاربردی دارد مسئله ای جداست! می توان به این مسئله اشاره کرد که در محل های پر رفت و آمد و پاساژها و مراکز خرید سنگ ها خصوصا آنهایی که در کف به کار گرفته شده اند دارای ناصافی هایی هستند و یا به علت جرم گرفتگی و آلودگی دچار تیرگی می شوند. در چنین مواردی سنگ سابی کارتر به کمک آمده و با انجام این کار ضمن تمیزی و پاکی یکدستی و صافی سطح را نیز به دنبال خواهد داشت.

موارد مختلف سنگ سابی

سنگ سابی در موارد گوناگونی از جمله کف ساختمان ها، مراکز تجاری، پارکینگ ها و حیاط و محیط بیرونی استفاده می شود.  در ادامه در مورد سنگ سابی اوپن، میر و سنگ های بزرگ در کل در ارتباط با سنگ سابی کارتر توضیحاتی خواهیم داد.

مطالب بیشتر :   کفسابی و سنگسابی در جهانشهر (کرج)

سنگ سابی اوپن

سنگ اوپن آشپزخانه در زیبایی و عملکرد تاثیر زیادی خواهد داشت. سنگ های آشپزخانه انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای کیفیت خاص خود است. این سنگ های اوپن مدل های متفاوتی دارند که عبارتند از:

  • سنگ اوپن گرانیت
  • سنگ اوپن مرمر
  • اوپن کورین
  • سنگ اوپن کوارتز
  • سنگ اوپن پرسلان
  • اوپن دکتون

قوانین سنگ سابی کارتر برای هر مدل متفاوت است

سنگ سابی اوپن آشپزخانه

معمولا سنگ سابی اوپن بر اساس نوع سنگ به کار رفته انجام می گیرد. چون امکان استفاده از دستگاه های سنگ ساب بزرگ نمی باشد از نوع دستی استفاده می گردد. از لحاظ کارایی دستگاه سنگ سابی دستی با نوع بزرگ آن تفاوتی ندارد. در قسمت های دیگر مانند روی کابینت ها نیز می توان از سنگ ساب های دستی استفاده نمود. به دلیل این که سنگ اوپن و کابینت آشپزخانه بیشتر دچار آلودگی شده و حالت جرم گیری در آنها بیشتر است احتیاج به سنگ سابی بیشتری دارند. اما بایستی این کار توسط استادکار ماهر انجام پذیرد. توصیه می شود قبل از این که کاری انجام دهید حتما تحقیقات و مشورت های لازم را انجام دهید‌.

مطالب پیشنهادی:قیمت کفسابی سنگ در تهران

 

سنگ سابی کارتر برای میز های سنگی

یکی دیگر از سنگ سابی ها که احتیاج به مهارت خاص خود دارد ساب زنی میز می باشد. سنگ سابی میز در چند مرحله انجام می شود:

  • در مرحله اول یک لایه از روی سنگ برداشته می شود.
  • مرحله دوم چند ساب برای تمیزی سنگ می زنیم.
  • در مرحله سوم چند ساب برای براق کردن و آیینه ای کردن خواهیم زد.
  • در مرحله بعد با استفاده از مواد مخصوص و نانو و فرچه کردن بر روی سنگ عمر سنگ را افزایش خواهیم داد.
مطالب بیشتر :   سنگسابی و ساب جزیره انواع سنگ

مطالب پیشنهادی:کفسابی در تهران

 

سنگ سابی سنگ های بزرگ

معمولا سنگ های بزرگ در کف حیاط و یا کف پارکینگ ها و مراکز تجاری استفاده می شوند. قاعدتا نوع این سنگ ها با سنگ های اوپن و میز فرق می کند. بخاطر همین نیز برای یکنواخت کردن سنگ ها و از بین بردن آلودگی های ناشی از رفت و آمد خصوصا در مکان های شلوع بایستی از سنگ ساب های بزرگ و قوی و مواد شوینده خاص استفاده گردد تا ضمن سایش و رفع آلودگی تراز و هم سطحی سنگ ها نیز رعایت گردد. تمامی این موارد و مراحل احتیاج به کار توسط استاد کار ماهر دارد.

هزینه سنگ سابی کارتر تهران و کرج

سنگسابی و کف سابی یکی از کارهای حساس و خاص است که در ساختمان ها و مراکز مهم به کار می رود. اما نکته مهمی که شاید برای همه سوال باشد هزینه سنگ سابی کارتر است. همان طور که در محتوای نوشته اشاره کردیم، این کار برای مدل های مختلفی از سنگ ها مورد استفاده است. پس نیاز به امکانات به خصوصی برای هر کدام دارد. به طور مثال این که سنگ سابی به صورت دستی و یا به صورت ماشینی انجام شود در هزینه و قیمت تاثیر دارد. پس استعلام قیمت ها با توجه به مدل کار شما می تواند تفاوت داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:کفسابی در کرج

 

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی سنگ سابی کارتر پرداختیم. برای اطمینان از کارایی خوب و مناسب و نتیجه گیری بهتر حتما هر نوع سنگ سابی از خانواده کارتر (اوپن، میز و سنگ های بزرگ) را به دست مؤسسه های خدماتی و یا استادکاران ماهر این رشته کاری بسپارید. حتما در این مورد از سازندگان مجتمع های مسکونی مشورت بگیرید.

[yasr_overall_rating]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا