انواع خدمات کفسابی

انواع مختلف کفسابی

انواع مختلف کفسابی :

کفسابی، یکی از روش هایی می باشد که به   کمک آن می توان سطوح مختلفی که برای کف ساختمان استفاده شده را صیقلی و براق کرد. سنگ های کف معمولاً با گذشت زمان دچار آلودگی و کثیفی می شوند. تنها راهی که می توان کثیفی ها و آسیب دیدگی ها را از بین برد کفسابی می باشد.

امروزه کفسابی یکی از خدمات ساختمانی محسوب می شود که کاربرد زیادی دارد. در کفسابی از ابزارآلات و ماشین آلات مختلفی استفاده می شود و شیوه های اجرای آن ها متفاوت است. به طورکلی روش های کفسابی در چند نوع مختلف می باشد. یکی از آن ها کریستال سازی و یا بلور سازی است.

بلورسازی سنگ ها با استفاده از سنگ سابی

در روش بلورسازی با کمک مواد شیمیایی به نام فلورو سیلیکات و پدهای پشمی در سطح سنگ بلور سازی می کنند. این بلورسازی باعث می شود که سطح سنگ کاملاً صاف و صیقلی به نظر برسد و تمام خط و خش آن را از بین می برد. یکی دیگر از انواع کفسابی، کفسابی به کمک ساب زنی می باشد. در این نوع از کف سابی، دستگاه ساب زن به کمک دیسک هایی که دارد سطح سنگ را کاملاً ساییده می کند. در این روش معمولاً از سرعت پایین در دستگاه های سنگسابی استفاده می کنند زیرا باید این کار با دقت و سرعت پایین انجام شود تا سطح سنگ کاملاً براق به نظر برسد.

مطالب بیشتر :   کفسابی در باغستان کرج

کفسابی

روش پوشش مومی سنگسابی

انواع مختلف کفسابی که یک نوع دیگری از کفسابی استفاده کردن از پوشش مومی می باشد. در این روش به کمک موم های مختلف انجام می شود بر روی سطوح سنگی موم پاشیده می شود و بعد از پاشیده شدن به کمک دستگاه کف ساب سطح سنگ را صاف و صیقلی می کنند.

نوع دیگری از کفسابی می باشد که در آن از پودرهای ساینده و ترکیبات مختلفی مثل دانه های ریز آلومینیوم استفاده می شود. این پودرها را بر روی سنگ ها می پاشند و بعد با کمک ماشین کفسابی کاملا سطح را صیقلی می کنند.

برای استفاده کردن از روش های مختلف کسب کفسابی ابتدا لازم است که نوع سنگی که برای کف ساختمان استفاده شده است کاملاً مشخص شود به طور مثال کفسابی سنگ مرمر با کفسابیسنگ گرانیت خیلی متفاوت می باشد و این کار باید با دستگاه های مختلفی انجام شود. بین کفسابی و سنگ سابی تفاوت زیادی وجود دارد کفسابی در واقع مرحله آماده سازی کف ساختمان برای سابیده شدن می باشد ولی سنگ سابی برای سابیدن سطح سنگ ها می باشد.

مطالب پیشنهادی:قیمت کفسابی سنگ در تهران

بنر مقاله ی انواع کفسابی

عواملی که در قیمت کفسابی موثر است

این روزها کفسابی با قیمت های متفاوتی انجام می شود قیمت کفسابی بسته به سابقه شرکت و حرفه ای بودن آن ممکن است متغیر باشد. عوامل مختلفی در قیمت کفسابی مؤثر هستند. یکی از این عوامل جنس سنگی می باشد که برای ساختمان به کار رفته است. معمولاً سنگ هایی که در ساختمان استفاده می شوند در دو دسته نرم و سخت قرار می گیرند.

مطالب بیشتر :   کفسابی ایتالیایی چیست؟

اگر برای کف ساختمان از سنگ های نرم استفاده شده است هزینه کفسابی آن ارزان تر و پایین تر می باشد. کفسابی کف هایی که از نوع سنگ های سخت مثل موزائیک می باشند قیمت گران تری دارد. علاوه براین نوع کفسابی نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. معمولاً کفسابی های معمولی قیمت پایین تری دارد. یکی از عوامل مهمی که در قیمت نهایی کار کفسابی تاثیرگذار می باشد متراژ ساختمان نیز است.

بنر مقاله ی انواع کفسابی

نکته پایانی

قطعا هر چقدر متراژ ساختمان بیشتر باشد هزینه آن بیشتر است. استفاده کردن از دستگاه ساب زن ایتالیایی نیز باعث افزایش قیمت کفسابی می شود. زیرا این دستگاه سطح پوشش کف را کاملا لایه برداری می کند و ظرافت بالایی دارد. این نوع از کفسابی سطح را آینه ای می کند. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت نهایی به کار بردن نانو ساب می باشد. نانو ساب ها سبب ضد آب شدن سنگ ها می شود و بعد از نانو ساب اگر روی سنگ مایعات ریخته شود به همان حالت باقی می ماند و به راحتی می توان آن را پاک کرد. نانو ساب یکی از خدمات جدید می باشد که امروزه خیلی از مشتریان از آن استفاده می کنند.

[yasr_overall_rating]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا