کفسابی در تهران

چگونه چسب موکت را از روی سنگ و سرامیک پاک کنیم؟

اگر بر سطح سنگ و سرامیک چسب ریخته شود می توان با روش های سنتی اقدام به از بین بردن چسب کرد. اما اگر حجم چسب زیاد باشد و تمام سطح سنگ و سرامیک را در بر بگیرد بهترین و آسان ترین راه تماس با گروه کفسابی یا سنگسابی است. این افراد با کمک دستگاه سنگسابی مخصوص سنگ و سرامیک اقدام به پاکسازی چسب می کنند. طی این فرآیند اگر لکه هایی بجز چسب بر روی سنگ و سرامیک نیز باشد پاک می شود. در ادامه درباره از بین بردن چسب توسط کفسابی و همچنین اینکه چگونه چسب موکت را از روی سنگ و سرامیک پاک کنیم؟ بیشتر می پردازیم.

دانستن نکات قبل از پاکسازی چسب روی سنگ و سرامیک

قبل از پاکسازی چسب از روی سنگ و سرامیک دانستن موارد زیر ضروری است تا مشخص کنید که به چه فرآیند، تجهیزات یا محصولاتی نیاز دارید تا کار را به طور موثر و کارآمد انجام دهید.

اول اینکه باید سطح کف را شناسایی کنید که از چه جنسی از کفپوش است. زیرا نحوه پاکسازی با توجه به جنس سنگ متفاوت است. پس از اینکه از جنس کف از قبیل بتن ،انواع سنگ (گرانیت، سنگ آهک یا مرمر) و سرامیک یا پارکت اطلاع یافتید، وظیفه بعدی شناسایی نوع چسب است.

چسب  توسط شرکت های مختلف تولید می شود و برندهای متنوعی از چسب وجود  دارد. هر چسب می تواند ترکیبات مختلفی داشته باشد. به علاوه، خود فرمول چسب می تواند در طول زمان تغییر کند.

چسب ها عموما دو نوع هستند:

اولین نوع چسب از نوع بژ/زرد/قهوه ای است که به صورت تکه ای سفت می شود. نوع دوم چسب ، مانند آسفالت مشکی و زغالی است که وقتی خشک می شود پاک کردن آن خیلی سخت است. معمولا چسب موکت، چسب زیر کاشی و چسب کف پوش از این نوع هستند.

از بین بردن بقایای چسب بژ/زرد/قهوه ای

اگر چسب بژ/زرد/قهوه ای- برخورد کردید، می توانید با استفاده از یک ابزار خراش دهنده برای جدا کردن چسب خشک شده، “آزمایش” کنید که چقدر به کف چسبیده است. اگر کار کرد، می توانید تمام یا بیشتر چسب خشک شده را با استفاده از سوهان جدا کنید. اما اگر چسب به راحتی جدا نشود چه؟

مطالب بیشتر :   کفسابی و سنگ سابی در ستارخان

در این مواقع ممکن است بخواهید از یک پاک کننده چسب حلال شیمیایی استفاده کنید . حلال را به مقدار زیاد روی ناحیه ای که قرار است چسب جدا شود بمالید. سپس اجازه دهید حلال برای چند دقیقه بماند و سپس بقایای چسب را پاک کنید. هر چند این روش ها برای فضاهای کوچکتر مناسب است. اما اگر محدوده زیادی آغشته از چسب باشد بهتر است برای از بین بردن چسب توسط کفسابی اقدام کنید. اگر سطح زیادی از سنگ و سرامیک آغشته به چسب است بهترین و به صرفه ترین راهکار استفاده از دستگاه سنگسابی یا کفسابی است. با استفاده از این ابزار نه تنها چسب بلکه هر ماده دیگری روی آن باشد تمیز می شود و در نهایت یک سطح صیقلی و صاف و عاری از هر لکه و کثیفی خواهید داشت.

چسب زاغی یا مشکی

همانطور که پیش از این گفته شد از این نوع چسب عموما برای چسباندن موکت، سرامیک و کاشی استفاده می کنند. برای پاک کردن این نوع چسب می توانید راه هایی را امتحان کنید. برای مثالهنگامی که چسب را از روی زمین جدا کردید، تکه های باقی مانده بزرگتر را جارو کنید، سپس از جاروبرقی برای برداشتن باقی مانده استفاده کنید. در نهایت محل را پاک کنید تا برای مرحله بعدی آماده شود. در این مواقع باید متوجه باشید که سطح سنگ یا سرامیک با ابزارهای تیز خط و خش نیفتد. در مرحله بعد با استفاده از مواد شیمیایی و یک حلال چسب و یک ماشین ابزار می توان چسب را پاک کرد.

بسته به نوع چسب، ممکن است نیاز به استفاده از حلال قوی تری داشته باشید. حلال را به طور آزاد روی ناحیه ای که قرار است چسب جدا شود بمالید و اجازه دهید حلال برای چند دقیقه بماند. سپس برای از بین بردن چسب توسط کفسابی می توانید اقدام کنید.  همچنین به کمک دستگاه کفسابی می توانید سطح طبیعی کف را جلا داده وآن را درخشان کنید. برای انجام این کار اگر دستگاه کفسابی در اختیار ندارید می توانید با کفسابی ایران لند تماس بگیرید. مجموعه کفسابی و سنگزنی ایران لند آماده خدمات سنگزنی و کفسابی در استان های تهران، البرز، قم و مازندران است.

مطالب بیشتر :   کفسابی و سنگ سابی در ولنجک

نکات مهم برای از بین بردن چسب توسط کفسابی

توجه داشته باشید اگر سطح آغشته به چسب زیاد است و شما روش دستی را برای از بین بردن آن در نظر گرفته اید  بسیار وقت گیر است و شما باید در چند مرحله این کار را انجام دهید. بنابراین مطمئن شوید که در چه موقعیتی قرار دارید، اگر سطح شما آغشته به چسب سیاه بود حتما برای از بین بردن چسب توسط کفسابی اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره هایی که در سایت  در قسمت ارتباط با ما است تماس بگیرید و بهترین و پیشرفته ترین خدمات را از ما تقاضا کنید.

هنگام استفاده از حلال‌ چسب ، حتما دستورالعمل‌های ایمنی ارائه شده را بخوانید و اجرا کنید. این شامل اطمینان از این است که اتاقی که در آن کار می کنید به اندازه کافی تهویه شود و هیچ شعله ای در نزدیکی آن وجود نداشته باشد. همچنین، هنگام دست زدن به حلال و باقیمانده، از تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند ماسک، کفش ضد لغزش و دستکش استفاده کنید.

جمع بندی

هدف این مقاله فقط ارائه اطلاعات عمومی است و سعی در ارائه توصیه هایی به شما در رابطه با موقعیت یا شرایط خاص شما ندارد. سطوح کف، انواع چسب، محیط، مهارت و تجربه شما و غیره همگی متفاوت هستند و می توانند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارند. همیشه احتیاط کنید و قبل از انجام چنین کاری با یک متخصص مشورت کنید. قویا توصیه می کنیم که ابتدا هر روشی را روی یک قسمت کوچک آزمایش کنید. اگر سوال خاصی برای از بین بردن چسب توسط کفسابی به صورت ایمن، اقتصادی و سریع دارید، با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا